divider

Wat is Agressieregulatie?

Sommige kinderen en jongeren zijn regelmatig agressief. De agressie wordt vaak veroorzaakt door stress, frustraties en/of controleverlies. In de training agressieregulatie leren de kinderen en jongeren op een andere manier met spanningen omgaan, zodat problemen in contact met anderen worden voorkomen. Ze leren hun eigen gedachten te onderzoeken en of die gedachten en bijbehorende gevoelens terecht zijn. Ze leren om spanning bij zichzelf te verminderen en hoe ze op andere manieren hun gevoelens kunnen uiten.

De training gaat ook in op assertiviteit. De deelnemers leren hun gedachten en boosheid onder controle te krijgen. Ze leren dat ze onder de meeste omstandigheden keuzemogelijkheden hebben en er dus ook meerdere manieren zijn om met gedachten en boosheid om te gaan. Daarnaast leren ze voor zichzelf op te komen zonder anderen pijn te doen.

Direct aanmelden
voor de training

Hier komt een CTA in de regel te staan

Voor wie is de training Agressieregulatie geschikt?

De training agressieregulatie is geschikt voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar en jongeren van 13 tot en met 17 jaar die moeite hebben om hun boosheid onder controle te krijgen.

Praktische informatie

De training agressieregulatie is een groepstraining. Bij het indelen van de groepen houden we rekening met de leeftijden en behoeften van de deelnemers. De training kunnen zowel op de praktijk als op locatie (voor scholen) worden aangeboden.

Tijdens de training krijgen de deelnemers verschillende denk-, doe en schrijfopdrachten. Met deze opdrachten krijgen ze meer inzicht in de manier waarop ze agressieve gevoelens opbouwen.

  • “Jij maakt het verschil. Nogmaals dank dat je onze zoon zo snel én letterlijk én figuurlijk gezien hebt. Door jou hebben we nu een heel andere zomervakantie, we kunnen verder!”

  • “Dankjewel voor het verslag. Wij willen je nogmaals danken voor je positieve en vriendelijke manier van zijn. Daarbij ben ik je nog meer dankbaar dat je ook nog tijd hebt kunnen maken om dit zo snel te kunnen onderzoeken.”

  • “Bedankt voor je aandacht en inzet!”

  • “Heel veel dank voor wat u voor mij heeft gedaan. Het mooiste is dat ik op school nu zelf boeken mag kiezen en ik mag naar de masterclass. Bedankt!!!”

Samenwerking met: